Dinsdag 28 april, 2e bestraling - Reisverslag uit Monster, Nederland van Dave Akker - WaarBenJij.nu Dinsdag 28 april, 2e bestraling - Reisverslag uit Monster, Nederland van Dave Akker - WaarBenJij.nu

Dinsdag 28 april, 2e bestraling

Door: Joke/Eric

Blijf op de hoogte en volg Dave

28 April 2009 | Nederland, Monster

Lieve lezers,
Nooit kunnen vermoeden wat zo'n bestraling die maar 6 x nog niet eens een minuut duurt, allemaal veroorzaakt in je lichaam. Dave was gisteravond echt super beroerd. Hij heeft uren gespuugd, zo erg dat er geen medicijnen in kwamen en ze voorstelde hem weer in het ziekenhuis op te nemen voor een infuus. Hij kreeg om half tien nog 1 uur om zijn medicijnen binnen te krijgen en te houden... De stress was hoog maar het is hem gelukt. Drie pillen met slok cola en dan een uur stil liggen... het bleef erin en Dave mocht thuis blijven. Gelukkig, deze eerste dag is voorbij!
's Nachts heeft hij heerlijk geslapen, wij wat minder want hoe moet dat toch als hij er zo ziek van wordt???? Je voelt je zo machteloos als je moet toekijken hoe je kind lijdt....
Gelukkig begon het vanmorgen allemaal weer een stuk beter. Dave was opgeruimd, had geen hoofdpijn (althans niet noemenswaardig) en slikte voor vertrek al zijn pillen. Heerlijk! Emiel en Donald zijn ook weer op de been maar Dave vindt ze wel heel druk in huis..... en tja, daar veranderen we niet zoveel aan.
Vanmorgen ging Oma van den Akker mee naar de bestraling. Dit keer hadden we medicijnen tegen de misselijkheid vooraf ingenomen. Het ging allemaal wel goed alleen vindt Dave het zo ontzettend stinken (dit is een ozon lucht die alleen de persoon die bestraalt wordt kan waarnemen wanneer zijn hoofd bestraald wordt, hier is niets aan te doen). Ook het masker deed wat pijn, zijn wangen worden wat dikker door de medicijnen en hij wilde met zijn mond open ademen omdat hij dan de stank misschien niet zou ruiken... helaas deze vlieger ging niet op!
Na thuiskomst at hij lekker een tosti en was hij niet misselijk. Wel is hij moe en verveelt hij zich, maar als je iets voorstelt heeft hij er geen zin in, de fut is er een beetje uit. Nu ligt hij lekker te knorren, daar kan hij alleen maar van opknappen.
Zo, dat was het weer even vanuit huize Akker,
liefs,
Joke

• 28 April 2009 - 14:51

Jacqueline Jonker:

he Dave,
    heftig hoor, die verhalen over de bestralingen! zo te lezen ging die vandaag iets beter, dat spugen is natuurlijk helemaal niet fijn. Lekker dat je even heerlijk ligt te slapen, we wensen je (jullie) heel veel sterkte met de rest van de bestralingen. Daan vond het trouwens heel leuk dat je nog even op Roland z'n feestje was! heel leuk voor jou dat je afgelopen week wat leuke dingen kon doen!
    groetjes van ons allemaal, laterz!

• 28 April 2009 - 14:51

Jacqueline Jonker:

he Dave,
    groetjes van ons allemaal, laterz!

• 28 April 2009 - 14:54

Fam. Heijneman:

Hallo,
    Gelukkig mocht Dave toch thuisblijven gisteravond en was het gelukt met de medicijnen. Dave heel veel sterkte en we houden je berichten elke dag in de gaten!
    Gr. van Gaby en fam.

• 28 April 2009 - 14:56

Dinande:

Dave,

Wat moet jij toch allemaal meemaken jongen!!

Hopen dat je vandaag alles een beetje 'binnen' mag houden..

We denken veel aan je!

Liefs,
    Dinande

• 28 April 2009 - 15:20

Familie Post:

Lieve Dave, Joke en Eric,

Wat moeten jullie en vooral Dave toch een hoop meemaken! Gisteren waren de gevolgen van de bestraling voor Dave helemaal zwaar, lazen we. Verschrikkelijk! We hebben zo met hem te doen! Gelukkig mag het vandaag beter gaan. De tweede bestraling achter de rug... Hopelijk mogen de komende bestralingen ook zo gaan. We hebben veel aan jullie gedacht vandaag en voor jullie gebeden. Dat blijven we doen hoor! Dave, lieve kind, heel veel sterkte! We vinden je echt een kanjer.

Hessel en Conny Post, Frank, Simone, Eline, Martine

• 28 April 2009 - 15:30

Juf Jolanda:

Hallo Dave, Wat een gedoe allemaal...wat moet je niet allemaal niet meemaken. Ik ben blij dat je nu lekker aan het slapen bent. Ik hoop dat je je wat beter blijft voelen. Slaap lekker, kanjer!

• 28 April 2009 - 16:06

Leon:

We vinden je kranig jongen.
    Succes weer morgen
    Groeten de Boersies

• 28 April 2009 - 18:06

Opa En Oma:

Grote KANJER,

Ja dat schrijf ik met hoofdletters. Ik was blij dat ik vanmorgen mee mocht, en moet je eerlijk bekennen dat het een zeer grote indruk op me maakte, toen ik jou daar zo moedig de bestralingsruimte in zag wandelen en zelf op het bed klom in het soort korset wat speciaal voor jou gemaakt is en het masker over je gezicht heen kreeg. Pffff, ik die nog niet eens in een lift durf....
    Er ging heel veel door me heen, maar lieve, lieve Dave ik was al beretrots op je, na wat je de afgelopen maanden allemaal al mee hebt gemaakt, maar nu ik dit gezien heb neem ik diep, maar dan ook heel diep mijn petje voor je af.(jij zet hem natuurlijk op he, die mooie pet). Geweldig KANJER, je bent een bikkel.
    Maar we mogen tegelijkertijd weten Dave, dat er een Helper is, groot van kracht, waar we altijd mogen aankloppen en Hem vragen om hulp en bijstand in deze zeer zware periode. Dit vragen we ook voor jouw 2 trouwste supporters, je lieve papa en mama, die dag en nacht om je heen staan. Wees dan ook maar extra lief voor ze hoor.
    En natuurlijk niet te vergeten je twee lieve broertjes, want die leven ook heel erg met je mee hoor.

Voor straks slaap lekker en hoop dat het morgen weer zo goed gaat. Zet hem op Dave!

Dikke kus van oma

• 28 April 2009 - 18:40

Peter En Greta:

Beste Dave,

Sprakeloos.....Je hoort het allemaal om je heen en weet dat het heftig is die bestralingen. Maar nu we dat zo op de foto zien, maakt dat wel heel veel indruk. We hopen zo dat die bestralingen tot een goed resultaat mogen leiden. Heel veel sterkte,jongen!

• 28 April 2009 - 19:11

Pauline & Jan Willem:

Hey Dave,
    Heel veel sterkte bij je bestralingen. Je bent idd een kanjer. Eric en Joke jullie ook heel veel sterkte. God zij met jullie.

Pauline en Jan Willem

• 28 April 2009 - 19:16

Bo En Japie:

Hallootjes,
    Dat is even pech dat jij daar al heerlijk ligt te pitten....wij hebben hier namelijk nog zo'n overheerlijke KNUFFEL voor jou klaarliggen.
    Dan moet ie jou morgen ochtend maar lekker wakker KNUFFELEN. Slaap maar lekker lieve davie-boy. Morgen als je weer wakker bent zit er naast je, bij je hoofdkussen een vriendelijke, zachte, pluizige, wollige KNUFFEL van je 2 maatjes van de Nollaan op je te wachten.
    KNUFFEL van bootje-me-nootje en Japie-jooooh

• 28 April 2009 - 19:18

Pieter En Jolanda:

Vandaag even een berichtje voor Joke en Eric:
    Jankend achter de pc, want wat voelt het weer heftig:
    Je kind, je eigen vlees en bloed zo ziek en als ouders kan je er alleen maar zijn voor je kind! Maar wat voel je je verslagen, machteloos, wat zou je het graag overnemen!
    Wat dat betreft voelen we enorm mee en weten we van de diepte die jullie doorgaan en dan toch is het voor iedereen weer anders he! We hopen vurig dat het verschil ook mag zijn, dat jullie kind gezond mag worden!
    We kunnen in ieder geval blijven bidden voor jullie en voor Dave, dat God genezing zal schenken, verhoring op zoveel gebed dat voor Dave wordt gedaan.
    Hij zij jullie tot een Toevlucht in al jullie angst en verdriet en geve jullie kracht uit de hoge, om dit alles te kunnen doorstaan!

Een hele warme knuffel van Pieter en Jolanda van der Plas

• 28 April 2009 - 19:30

Cindy:

Ha Dave, Joke en Eric,

Wat een impact allemaal, zeker als ik de foto zie nooit verwacht dat het er zo uit ziet allemaal. Sta je ook niet bij stil. Hoop dat Dave niet zo ziek wordt als gister dan heb je dat in ieder geval gewonnen. Veel sterkte in deze strijd en wij volgen jullie op de voet, het is niet niks allemaal. Hoop dat jullie op de goede momenten van elkaar kunnen genieten.

Groetjes van de andere hoeden.

Cindy

• 28 April 2009 - 19:32

Corine:

Ha die Dave,

Heel indrukwekkend om te lezen hoe je het allemaal doorstaat.wij kunnen wel meeleven maar natuurlijk nooit helemaal beseffen wat jij allemaal mee moet maken.We hebben veel bewondering voor je, en zeker ook voor je vader en moeder en Emiel en Donald.Hou je taaiz!!

Groetjes Corine en de rest.

• 28 April 2009 - 21:47

Arianne:

Hallo lieverds.
    We zongen net op koor voor een koorlid dat heel veel pijn heeft en niet weet hoe nu verder:

"'k stel mijn vertrouwen op de Heer mijn God, want in zijn hand rust heel mijn levenslot. Hij heeft mijn lief. Zijn vrede stroomt in mij. 'k Zie naar Hem op en ik weet: Hij is mij steeds nabij"

Ik zong het in gedachten voor jou, Dave en voor je vader, moeder en broertjes.

• 28 April 2009 - 21:49

TanteJoke&oomGerrit:

Lieve allemaal,

Nog even op het late uur een berichtje...
    Wat indrukwekkend als ik deze foto zie! Ik ben er stil van, maar wil jullie wel even laten weten dat ik jou Dave, inderdaad een SUPER KANJER vind:-)!
    Wat is er weer veel gebeurd. Wij willen jullie in alles Gods troostvolle nabijheid toebidden.

En Dave...als je die broertjes zo druk vind stuur je ze morgen maar naar de Kersenlaan, daar kunnen ze zich lekker even uitleven!!

Tot slot een lieve groet en hier nog iets voor jou Dave xxxxx ;-)!

Emiel en Donald hebben jullie zin om morgen te komen spelen?

• 28 April 2009 - 21:56

Viola En Ruud:

Hoi Dave

het is behoorlijk heftig,zeg. We worden er stil van. Je bent een echte bikkel en hebben grote bewondering voor hoe je dit alles draagt.

Viola,Ruud,Vincent,Thimo,Eline

• 29 April 2009 - 04:35

Tante Neline:

Hoi grote kanjer,

op naar de derde keer hopelijk gaat het vandaag net zo goed als gisteren! veel sterkte toegewenst en weer een lekkere knuffel van ons allemaal!

• 29 April 2009 - 16:23

Mitchell:

Hallo Dave...........

Ik hoop dat de andere bestralingen ook goed zullen gaan. verder nog VEEL STERTE.

De groeten van, Mitchell